O Lašském muzeu
Lašské muzeum v Kopřivnici: příběh instituce od roku 1947 po současnost
První kroky: Založení Lašského muzea (1947)
Zaměření na průmysl a vznik technických expozic (1954–1967)
V 50. letech se muzeum začalo více zaměřovat na technický a průmyslový rozvoj města, především na rozvoj automobilky Tatra. V roce 1954 bylo přeměněno na Speciální muzeum průmyslu automobilového a keramického a postupně se tak rodil základ budoucího Technického muzea Tatra. Kromě výroby kočárů a automobilů se expozice začaly více věnovat i výrobě kopřivnické majoliky. Na budování technických sbírek měl zásadní vliv bývalý závodník Josef Veřmiřovský.

Výstavba nového pavilonu a přechod pod Tatra n. p. (1967–1997)
Založení Regionálního muzea Kopřivnice (1998)
Po změnách souvisejících s privatizací Tatry v 90. letech došlo ke vzniku Regionálního muzea v Kopřivnici (RMK), které bylo založeno 31. března 1998 jako obecně prospěšná společnost. RMK navázalo na činnost Lašského i Technického muzea a převzalo správu tatrovácké sbírky i expozic v hale a Šustalově vile. Muzeum spravovalo i Muzeum Fojtství, sídlící v nejstarší zachované budově ve městě.
V roce 2005 prošla Šustalova vila rozsáhlou rekonstrukcí a Lašské muzeum bylo znovu otevřeno. Expozice se věnovaly keramické výrobě, kopřivnické majolice, života a dílu malíře Zdeňka Buriana a obecné regionální historii.
